عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس تأکید کرد؛ ضرورت بررسی بیشتر نمونه آثار موفق حوزه هنر دینی توسط اهل علم و هنر
ابوتراب احمدپناه در اختتامیه نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر» که بعدازظهر روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان، دانشگاهیان و هنرمندان کشور در هتل «قصرالضیافه قدس» مشهدمقدس برگزار شد، ضمن تقدیر از دستاندرکاران برگزاری این جشنواره بیان کرد: چنین جشنوارهای فرصت طلایی برای اهالی هنر است. در واقع، بابی است که گشوده شده و باید بیشتر از آن بهره بگیریم تا شاهد اتفاقات زیباتری باشیم.
وی هنر رضوی را هنری دینی و دلی دانست که هنرمند عاشقانه به آن میپردازد و گفت: حوزه هنر دینی و نمونههای موفق دوران اخیر آن باید بیشتر شناخته شود. به خصوص که این آثار بر دل مینشیند و از لایههای مختلف مخاطب عام بیرون آمده است و طیف وسیعی از اقشار مردم را در برمیگیرد.
عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس درباره بررسی سفرنامه و سابقه تولید آثار موفق هنر دینی بیان کرد: در واقع باید مطالعه کرد که چرا برخی از آثار مانایی دارد و به چیستی و چگونگی آن پرداخت.
احمدپناه با معرفی برخی از نمونه آثار معروف و متمایز هنر دینی همچون اثر مرحوم محمدعلی کریمخانی در وصف حضرت رضا(ع) یا اذان مرحوم مؤذنزاده افزود: باید به مراحل تولید آثار هنری به ویژه در حوزههای دینی نیز توجه کرد.
وی با اشاره به فرآیندهای چندگانه تولید آثار هنری اعم از پیش تولید، حین تولید و پس از تولید گفت: همچنین باید بررسی کرد که آیا این آثار هنری مطابق سلایق مخاطبان است و آنان چه نقطه نظراتی درباره آثار دارند. بیتردید این موارد در اصلاح آثار هنری و ادامه کار هنرمندان اثرگذار است.
شایان ذکر است، نخستین جشنواره هنری گنجینه مهر توسط مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی و با همکاری دانشگاه هنر ایران در راستای کشف استعدادها، محصولات و ایدهها با توجه به گنجینه عظیم هنری در آستان قدس رضوی با موضوع «هویتبخشی به اسباب زندگی با الهام از نمادهای رضوی» برگزار شد.